Психологічна готовність
дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї
склалися психологічні риси, які властиві школяру. А в дошкільному віці
виникають поки тільки задатки цього перетворення в учня: бажання вчитися, стати
школярем, уміння керувати своєю поведінкою і своєю діяльністю, достатній рівень
розумового розвитку і розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів і,
звичайно, знань і навичок, необхідних для шкільного навчання.
ЩО МОЖНА І ЧОГО НЕ МОЖНА РОБИТИ ДО ШКОЛИ?
ЗОВСІМ НЕ СЛІД:
Ø Змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну,
довгих прогулянок, ігор;
Ø Оцінювати все, що робить малюк, так, як оцінюється
діяльність учня;
Ø «проходити» з дитиною програму першого класу, насильно
замінюючи гру навчанням.
НЕОБХІДНО:
Ø Прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити
спостерігати, думати, осмислювати побачене і почути;
Ø Навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати
час. Учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що
власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально
оцінювати свої дії і досягнення.
Світогляд дитини,
знання, які вона має про довкілля, від найближчих його явищ, які вона
безпосередньо засвоїла, і до подальших, які засвоїла, коли пощастило
подорожувати з батьками, з ваших розповідей, бесід, домашніх занять, з книжок,
радіо, телевізора, від друзів тощо:
Ø Що знає дитина про себе (прізвище, ім’я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони
працюють, що роблять на роботі), про своє
місто, вулицю (трохи історії, назви вулиць, важливі місця, видатні
люди);
Ø Що знає про явища природи: пори року, їх послідовність;
дні тижня; частини доби; про Сонце, дощ, сніг, урожай, що таке борошно, цукор,
із чого роблять хліб;
Ø Улюблені книжки, музика, вірші, казки,оповідання,
письменники, композитори;
Ø Що знає про дорослих людей: за віком; професіями, які
бувають люди вдома і на роботі, серед людей, на вулиці – за своєю
вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких треба людей
поважати, а яких боятися;
Ø Що знає дитина про сучасну техніку, транспорт
Ø Перш ніж почати вчити читати, дитина повинна навчитися
слухати, із яких звуків складаються слова,які вона промовляє. Дитина має
навчитися робити звуковий аналіз слів.
Немає коментарів:
Дописати коментар